Häng med oss i våra sociala medier!

Till anmälan

Torsdag 27 mars

Insiktsdagen 2025

Att bygga och utveckla en stark, smart och hållbar verksamhet för nutid och framtid.

 Vimmerby, Småland

Årets tema

Skapa framgång - inifrån och ut

Välkommen till en insiktsfull dag som stärker din organisation. Med fokus på identitet, kultur och kommunikation utforskar vi hur framgång skapas inifrån och ut – från varumärket och den interna kulturens roll, till hur kommunikationen möter målgrupper och omvärlden. Under dagen möter du några av Sveriges vassaste hjärnor inom kommunikation, varumärke, organisationskultur och marknadsföring. De delar praktiska exempel och strategier, för att ge dig värdefulla insikter och verktyg för att stärka din verksamhet på djupet.
 

Välkommen till Insiktsdagen 2025!

Kl. 08:30 Registrering
Kl. 09:30 Föreläsningar
Kl. 12:30 Lunch
Kl. 13:30 Föreläsningar
Kl. 16:30 Mingel

Årets line-up:

SebastianThelinGro¨n

Kliv, kliv, överlev!

Vi inleder dagen med en inspirerande föreläsning som sätter scenen. Här fördjupar vi oss i varumärket – en av organisationens viktigaste tillgångar, både internt och externt. Genom en genomgång av varumärkets finansiella, juridiska och kulturella värden utforskar vi hur det fungerar som en kraftfull motor för att skapa en konkurrenskraftig, hållbar och effektiv verksamhet. En resa som kräver uthållighet, ett kliv i taget, men som ger stor avkastning.

Sebastian Thelin
Affärschef och varumärkesstrateg, Roxx Insikt

JeanetteBergvallGro¨n

Själen och skyltfönstret

Här utforskar vi hur en stark prestationskultur och gemensam identitet kan utvecklas för att skapa tydligt ledarskap och stärka arbetsgivarens attraktionskraft. Få insikter i vad som krävs för att bygga en arbetsplats där medarbetare trivs, presterar och utvecklas. Genom att vårda den interna kulturen får organisationen en oslagbar styrka –och generera en imponerande lönsamhet.

Jeanette Bergvall
Vd, Great Place to Work

 

RobertFriskHedinGro¨n

Hur varumärket får en hel organisation att gå i takt

Att samla medarbetare kring ett gemensamt varumärke och dess kärnvärden är en utmaning – särskilt i en stor och mångfacetterad organisation. Ett publikt varumärke är komplext och kräver att man ständigt realiserar dess kärna i praktiken, varje dag, år efter år. Ett arbete som vilar på noggrannhet, kontinuitet och uthållighet. Så var börjar man, och hur gör man för att få alla att gå i takt mot samma mål?

Robert Frisk Hedin
Head of Corporate Communication, Sveriges Radio

JessicaSehlinGro¨n

Det meningsfullt goda varumärket

Hur lyckas man med det som ofta känns som en omöjlig uppgift; att bygga ett varumärke och en identitet som tydligt positionerar sig som en verklig kraft för en bättre värld – och samtidigt generera lönsamhet? Här utforskar vi balansen mellan att vara en positiv kraft för omvärlden och att driva en hållbar, affärsmässig verksamhet där båda delar kan växa tillsammans.

Jessica Sehlin
HR- och Informationschef, Kavli

 

NordIdGro¨n

Varumärkets visuella värld

Hur kan design skapa både igenkänning och särskiljning för ditt varumärke? Med varumärket som utgångspunkt utforskar vi hur exempelvis form, färg, logotyp och foto kan användas för att bygga en unik och attraktiv varumärkesvärld. Vad betyder samtidens trender och branschens konventioner för ditt varumärkes uttryck? Vi lär oss och inspireras av två av Sveriges främsta varumärkesdesigners.

Elin Jansson
Senior Designer, NORD ID

Andreas Johansson
Design Director, NORD ID

AnnaNordstro¨mGro¨n

Att bygga ett starkt varumärke på och utanför plan

Alla varumärken har en dröm om att bygga en lojal fanbase som engagerar sig på riktigt. Hur använder man varumärket som tillgång och kommunikationen kring det för att skapa ett starkt engagemang – inte bara hos den breda publiken, utan även hos finansiärer, sponsorer och lokalsamhället? Och vad innebär det egentligen för ett varumärke att ha genuina fans – på gott, och kanske, på ont?

Anna Nordström
Chief Commercial Officer & Marketing Director, Malmö FF

FridaBresanderGro¨n

Att utmana en bransch i förändring

Hur bygger man en tydlig identitet och livsstilsvarumärke runt ett starkt koncept? Hur förändrar man människors beteenden och gör nyttig snabbmat till ett självklart val? Här delar vi med oss av hur innovativ kommunikation, smart konceptualisering och kreativt förpackade budskap kan skaka om en hel bransch. Och vad krävs för att gå från en idé till handling samtidigt som man balanserar identitet, koncept och genomförande för att nå framgång?

Frida Bresander
Marknadschef Sverige,
Picadeli

Insikt bg

Masterclass

Omvandla insikter till resultat

Dagen efter Insiktsdagen, den 28 mars, har du möjlighet att djupdyka i ett av fyra spännande ämnen inom varumärke och kommunikation. Varje  ämne är noggrant utvalt för sin relevans och klasserna leds av några av landets främsta specialister inom respektive fält. Varje Masterclass pågår i cirka fyra timmar och kombinerar föreläsning med workshop som ger dig verktyg och insikter att kan omsätta direkt i din verksamhet. För att maximera upplevelsen hålls grupperna små, därför är och deltagarantalet starkt begränsat. Säkra din plats redan idag om du är intresserad!

LisaOrange1x

Digitalisering

AI – värdefulla kunskaper, metoder och verktyg för marknads- kommunikation

Nyfiken på hur AI kan lyfta din kommunikation? Under ledning av en av Sveriges främsta AI-experter lär du dig verktyg för att effektivisera och inspirera det kreativa arbetet – med en avslutande workshop som hjälper er applicera AI i praktiken.

Läs mer
JeanetteOrange1x

Internkommunikation

Ditt starkaste vapen: att bygga en intern gemensam kultur

Vill ni bygga en kultur som engagerar och driver framgång? Ta del av insikter och verktyg för att identifiera och utveckla era kärnvärden, med strategier som stärker teamet, attraherar talanger och lägger grunden för långsiktig tillväxt och hållbarhet.

Läs mer
SebastianOrange1x

Varumärkesutveckling

Ta fram och utveckla ditt varumärke

Är du redo att förvandla ditt varumärke från idé till verklighet? Här får du med dig tre strategiska byggstenar – inventera, konstruera och formulera – för att skapa en varumärkesstrategi som både övertygar och engagerar på djupet, med verktyg som gör skillnad på riktigt.

Läs mer
NordIdOrange1x

Design

Brand Design – varumärkets uttryck och väsen

Vill du att ditt varumärke ska synas, och sticka ut och vara omtyckt? Lär dig skapa en visuell identitet som både engagerar och särskiljer. Lär dig hur du med färg, form och typografi kan fånga och kommunicera ditt budskap. Här utforskar vi hur design kan lyfta ditt varumärke och skapa igenkänning i en konkurrensutsatt värld.

Läs mer

Röster från Insiktsdagen 2024

"Insiktsdagen gav verkligen skäl för sitt namn. En inspirerande mix av föreläsare, alla med imponerande kunskap inom sina områden."

”Inspirerande, roligt och avslappnat!”

”Energigivande dag! Jag har fått många nya idéer som kan lyfta både kommunikationen och varumärket i mitt företag.”

Anmäl dig till Insiktsdagen 2025

Fyll dig och ditt varumärke med energi, aha-upplevelser och idéer som lyfter din organisation från grunden. Kunskap är som bäst när den delas – upplev Insiktsdagen du med!

Till anmälan

Frågor? Svar.

Jag behöver boka övernattning. Hur gör jag det smidigast?

Vi rekommenderar Vimmerby Stadshotell, som är ett centralt boende för dig och ditt sällskap. Glöm inte att ange Insiktsdagen i din bokning (fältet "meddelande") för att få ta del av ett förmånligt pris.

 

Hur tar jag mig från centrum till Insiktsdagen?

I Vimmerby finns ingen taxiverksamhet. För att underlätta för dig som reser med kollektivtrafik erbjuder vi transport från Vimmerby Stadshotell direkt till och från eventet.

 

Vad ingår i priset för Insiktsdagen?

Biljettpriset inkluderar föreläsningar, fika, lunch och ett mingel med tilltugg efter dagens program.

 

Vad behöver jag ha med mig som bevis på min anmälan?

Vid ankomst registrerar du dig i entrén med ditt namn och din bokningsbekräftelse. Du får då en namnbricka som visar att du är en del av eventet.

 

Hur hittar jag till Insiktsdagen?

Eventet hålls på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Adress: Astrid Lindgrens Värld 1, 598 85 Vimmerby. Inför evenemanget skickar vi ut en karta med detaljer om entrén.

 

Kan jag anmäla mig till en masterclass utan att anmäla mig till Insiktsdagen?

Nej, masterclass erbjuds endast som ett tillägg till din anmälan till Insiktsdagen. Det går inte att boka enbart en masterclass.