Häng med oss i våra sociala medier!

Nyheter  |  1 Apr 2024

Roxx lanserar ny storsatsning

2023 markerade starten för Roxx strategiska spjutspets Roxx Insikt. Nu tar vi ännu ett kliv och breddar vår kommunikationspalett ytterligare. Låt oss presentera affärsområdet Roxx Bricktidning, i lanseringssamarbete med Karaktärshotellet.

Roxx vd Jakob Andersson berättar om satsningen:

– Det har funnits planer på att lansera ett komplett bricktidningskoncept ända sedan 1987, och att nu äntligen få göra verklighet av planerna känns helt fantastiskt. Det känns riktigt bra i hjärtat att Roxx nu blir en betydande samhällsmotor som bidrar till läsning, kunskap och inte minst skratt. Självklart ser vi också en riktigt stor affärsmässig uppsida i detta, konstaterar han.

En riktig kulturupplevelse

Anneli Rimås, vd för Karaktärshotellet, är mycket nöjd med lanseringsuppgörelsen som innebär att restaurangen har ensamrätt på förstautgåvan av Roxx Bricktidning i två månader, innan konceptet släpps fritt på marknaden.

– Det känns otroligt kul att kunna erbjuda våra gäster en helhetsupplevelse i samband med lunchen. Mat och trevliga kulturupplevelser går som bekant hand i hand, och har så gjort ända sedan Shakespeares tid. Nu sätter vi tonen för vad en modern lunchservering förväntas erbjuda. Jag blir inte förvånad om vi snart ser bricktidningar även på finare krogar och nöjesetablissemang.

Hoppas på grilltips

Nicklas "Osse" Oscarsson, fastighetschef på Karaktärshotellet, var den första utanför projektgruppen som fick chansen att ta del av bricktidningens innehåll.

– Kanonkul, sammanfattar han upplevelsen. Jag har läst alltihop flera gånger. Men i nästa utgåva får vi hoppas att de skriver lite mer om Djurgården, och kanske petar in några grilltips inför sommaren.

Vill du erbjuda dina lunchgäster en bricktidning från Roxx?

Hör av dig direkt till Jakob Andersson!

Jakob Andersson

VD, Roxx

Jakob.andersson@roxx.se

0492-793 84