2023 markerade starten för Roxx strategiska spjutspets
Roxx Insikt. Nu tar vi ännu ett kliv och breddar vår kommunikationspalett
ytterligare. Låt oss presentera affärsområdet Roxx Bricktidning, i lanseringssamarbete
med Karaktärshotellet.
Roxx vd Jakob Andersson berättar om satsningen:
– Det har funnits planer på att lansera ett komplett
bricktidningskoncept ända sedan 1987, och att nu äntligen få göra verklighet av
planerna känns helt fantastiskt. Det känns riktigt bra i hjärtat att Roxx nu
blir en betydande samhällsmotor som bidrar till läsning, kunskap och inte minst
skratt. Självklart ser vi också en riktigt stor affärsmässig uppsida i detta,
konstaterar han.
En riktig kulturupplevelse
Anneli Rimås, vd för Karaktärshotellet, är mycket nöjd med
lanseringsuppgörelsen som innebär att restaurangen har ensamrätt på förstautgåvan
av Roxx Bricktidning i två månader, innan konceptet släpps fritt på marknaden.
– Det känns otroligt kul att kunna erbjuda våra gäster en
helhetsupplevelse i samband med lunchen. Mat och trevliga kulturupplevelser går
som bekant hand i hand, och har så gjort ända sedan Shakespeares tid. Nu sätter
vi tonen för vad en modern lunchservering förväntas erbjuda. Jag blir inte
förvånad om vi snart ser bricktidningar även på finare krogar och
nöjesetablissemang.
Hoppas på grilltips
Nicklas "Osse" Oscarsson, fastighetschef på Karaktärshotellet, var
den första utanför projektgruppen som fick chansen att ta del av bricktidningens
innehåll.
– Kanonkul, sammanfattar han upplevelsen. Jag har läst
alltihop flera gånger. Men i nästa utgåva får vi hoppas att de skriver lite mer
om Djurgården, och kanske petar in några grilltips inför sommaren.
Vill du erbjuda dina
lunchgäster en bricktidning från Roxx?
Hör av dig direkt till
Jakob Andersson!
Jakob Andersson
VD, Roxx
Jakob.andersson@roxx.se
0492-793 84