Olika arbetsgivare. Samma kommunikationspartner. Mia Strömberg har samarbetat med Roxx i närmare 20 år. Vi ringde upp henne och frågade: Varför?
– Allt började med en kundtidning när jag arbetade för VVS Informations Data. Vi behövde en kommunikationskanal för att nå ut till alla medlemsföretag och föra branschens talan.
Valet föll på en kundtidning producerad av Roxx – och när Mia några år senare hade bytt både tjänst och arbetsgivare, och stod inför en ny utmaning, hörde hon av sig till Roxx igen.
– Företaget jag arbetade för då behövde stärka sitt varumärke, bli mer känt helt enkelt. Så vi satte igång ett varumärkesarbete, där vi identifierade kundtidningen som en viktig kanal för att nå ut till vår målgrupp.
”Ni fattar direkt vad jag vill ha”
Numera är Mia Strömberg marknadschef för tre affärsområden inom B2B på OKQ8, med Roxx som leverantör av trafikdrivande content till bolagets webbplats och sociala kanaler.
Varför fortsätter du att välja Roxx?
– För att Roxx alltid har varit enkla och smidiga att jobba med. Micke (Lindgren, mångårig projektsäljare på Roxx, reds. anm.) har alltid lyckats snappa upp vad jag behöver.
Vilka kvaliteter uppskattar du hos Roxx som kommunikationsbyrå?
– Det trevliga bemötandet, de korta ledtiderna och skickligheten hos medarbetarna. Ni fattar direkt vad jag vill ha, och ni är skickliga på att erbjuda rätt produkter till rätt kunder.
”Regelbundna redaktionsmöten med mycket input och många idéer, som kan bearbetas även för andra kanaler, är en stor positiv bieffekt av kundtidningsproduktion.”
Mia Strömberg, marknadschef