Klart att ett 30-årsfirande ska uppmärksammas för såväl
medarbetare, kunder, samarbetspartners och leverantörer. Byggföretaget Anders
Byggare i Solna, med vd Patric Hörner vid rodret, gjorde slag i saken och
anlitade Roxx för produktion av en jubileumstidning.
Utmaning
I samband med att Anders
Byggare firade 30 år som företag, såg man ett gyllene tillfälle att blicka
tillbaka på åren som gått och berätta om företages historia – och samtidigt
presentera bolagets tjänster och bredd för kunder, leverantörer och
medarbetare.
Lösning
Uppdraget landade hos oss på
Roxx, och produkten för ändamålet blev en 16-sidig tidning som delfinansierades
via införsäljning till leverantörer som noggrant valts ut och blivit erbjudna
att medverka.
Resultat
”Tidningen blev precis som vi
önskade. Vi är riktigt nöjda med resultatet”, säger Patric Hörner, vd för
Anders Byggare, när han får frågan om hur den färdiga jubileumstidningen togs
emot. Han framhåller också att leverantörernas medverkan höjde produktionen och
bidrog med mervärde för läsarna. ”Vi är verkligen stolta över tidningen, både
som digital och fysisk produkt.”
Kundens ord
”Jag har tackat nej till
samarbeten och erbjudanden från reklam- och contentbyråer i alla år. Men efter
att jag blivit kontaktad av Mikael (Svensson), lät jag honom komma och
presentera vad Roxx kunde hjälpa oss med. Och resultatet blev hur bra som
helst. Allt fungerade smidigt och Roxx var lätta att samarbeta med, de lyssnade
verkligen på våra önskemål och levererade därefter. Ett proffsigt bemötande och
genomförande hela vägen!”
– Patric Hörner, vd för
Anders Byggare