vimmerbyhus_1530x480

    Vimmerbyhus

    Med över 60 års erfarenhet har Vimmerbyhus samlat på sig en gedigen kunskap om hur man bygger hus med omsorg och kvalitet. Vimmerbyhus kännetecknas av stor valfrihet för husköparna. Att kunna ändra planlösningen eller göra egna materialval utifrån familjens förutsättningar, smak och behov är självklarheter.

    Tillsammans med Roxx har Vimmerbyhus gjort flera annonsfinansierade tidningar. I januari 2017 utkom den senaste produktionen, ett kombinerat magasin och huskatalog i nytt format.

    – Framför allt vill vi få fram och förmedla känslan för Vimmerbyhus i vår ”magalog”, säger Jens Carlsson, vd på Vimmerbyhus. Resultatet blev ett magasin där nöjda kunder berättar om sina upplevelser, kombinerat med hur husen byggs i fabrik under ordnade former. Samtidigt presenteras husmodeller i bilder och med planritningar.

    – Här får vi in både teknik och kundcase och visar vad vi har levererat. Fördelen är också att våra potentiella kunder kan läsa om hur andra kunder upp-fattar oss, säger Jens Carlsson.

    Hur använder ni er ”magalog”?
    – På olika sätt. Ett är vid katalogbeställningar på vår hemsida och i andra portaler, våra säljare använder den i sin direktkontakt med potentiella kunder. Vi använder den på mässor, likaså vid aktivt utskick till personer som står i tomtkö.

    Smart lösning för alla val
    Roxx webbavdelning har utvecklat Vimmerby-hus sajt med nya och unika lösningar. Genom att använda kundcase och material från ”magalogen” även på hemsidan blev det en kostnadseffektiv produktion.

    –Från början såg vi på att utveckla en produktdatabas med våra standardval och tillval i stället för att göra en tryckt broschyr. Det skulle vara en databas som vi själva kan förändra i realtid och enkelt kan få fram aktuellt material till mässor bland annat. Roxx lösning innebär att Vimmerbyhus snabbt och enkelt kan få ut en formgiven broschyr med alla standardprodukter och tillval, totalt 56 sidor i nuläget.  En smart lösning på sajten är att kunder får en egen inloggning och i lugn och ro kan göra sina val av såväl standardprodukter som tillval. Den informationen får sedan Vimmerby-hus skickad till sig. Sajten innehåller även artiklar med nöjda kunder och information som kunden behöver inför sitt livs största affär.

    – På vår hemsida ligger fokus mer på produkter och funktionalitet, men sajten har samtidigt en stilren utformning och intressant läsning, säger Jens Carlsson, som uppskattar samarbetet med Roxx.

    – Allting har fungerat bra och jag är jätte-nöjd med slutresultatet. Roxx har även gjort produktblad och annat material åt oss till mässor och vad vi har varit i behov av.

    vimmerbyhus_logo

    Uppdrag

    Samarbetet med Vimmerbyhus har bland annat resulterat i att Roxx har producerat flera annonsfinansierade tidningar. Den senaste är ett kombinerat magasin och huskatalog, en ”magalog”. Det är också webbaserade lösningar, t ex en produktdatabas där husköparen gör sina val av såväl standardprodukter som tillval på sajten.

    Info

    Vimmerbyhus AB har tillverkat hus sedan 1955. Företaget förfogar över hela kompetenskedjan från design, utveckling, konstruktion med beräkningar till att producera och komponera kompletta husleveranser. Mer information på:

    Besök Vimmerbyhus.se