finessx480

    Finess Hygiene AB

    Finess Hygiene AB, med huvudkontor i Kisa, har samarbetat med Roxx sedan 2011. Det började med en ny hemsida och därifrån har samarbetet utvecklats till att omfatta en rad olika projekt, bland annat produkt­databas, trycksaker och förpackningsdesign.

    När detta skrivs är Roxx och Finess Hygiene mitt uppe i att bygga ett digitalt ärendehanteringssystem.

    – Vi vill samla all reklamationshantering och interna avvikelser på ett och samma ställe och nu är vi snart i hamn med det, förklarar Maria Johansson, marknadskoordinator på Finess Hygiene AB, och fortsätter:

    – Nästa projekt blir att se över de tekniska specifikationerna och uppdatera deras design. Utvecklingen går fort och det finns även behov av att modernisera delar av hemsidan igen. Det är viktigt att få en röd tråd i all marknadsföring, allt hänger samman och ska kommunicera samma värden oavsett kanal. Kunder och personal ska känna igen oss i alla sammanhang.

    Maria beskriver att hon uppskattar att ha Roxx som bollplank:

    – Roxx är proaktiva, har moderna idéer och hjälper oss att se nya möjligheter. Det händer mycket på marknadssidan och vi vill följa med i utvecklingen.

    Finesse Hygiene utvecklar och tillverkar ett brett sortiment av hygienprodukter för engångsbruk, såsom skyddslakan, haklappar och tvättlappar. Produkterna säljs via grossister och återförsäljare över hela världen, men i huvudsak inom Västeuropa. Målgruppen för Finess Hygiens marknadsföring är alltså företag till företag, B2B.

    – Vi har ett nära samarbete med våra återförsäljare och stöttar dem med marknads­material inför kundbesök, mässor och upphandlingar. Produktkatalogen som vi har tagit fram tillsammans med Roxx är ett viktigt redskap som vi är mycket nöjda med. Färgen, formatet, pappersvalet och bilderna skapar tillsammans en fräsch och modern känsla som speglar våra produkter på ett bra sätt. Roxx har även hjälpt oss med förpackningsdesignen för Finess, ett nytt varumärke där vi profilerar en del produkter under vårt eget namn. Vi tillverkar även produkter för ”private label”.

    Maria menar att Roxx styrkor är flexibiliteteten och den jordnära attityden:

    – Vårt samarbete och kommunikation fungerar utmärkt. Båda företagen kommer från mindre orter och vi klickar bra. Jag gillar den jordnära attityden. Inga önskemål är omöjliga och Roxx ger oss nya infallsvinklar som för vår marknadsföring framåt. Men det finns mycket kvar att göra…

    Uppdrag

    Roxx uppdrag har innefattat ny ­hemsida på fyra språk med produktdatabas, för­packningsdesign för nytt varumärke, digitala produkt­bladsmallar, trycksaker som inne- fattar produktkatalog, intern folder, powerpointpresentation, mappar, roll up:s, etiketter mm. Arbete med ett digitalt ärendehanteringssystem pågår.

    Info

    Huvudkontor och produktion i Kisa.

    Cirka 100 anställda.

    Omsätter cirka 200 miljoner kronor per år.

    Danska familjeägda företaget Abena är ägare. Koncernen har cirka 1700 anställda.

    Mer information på:
    www.finesshygiene.com